1403-07-25 13:45
30
0
91765
نماینده معلولان استان گلستان:

ادارات به ارباب‌رجوعان معلول بدهکار است

نماینده معلولان استان گلستان از ادارات خواست تا در مناسب‌سازی درب ورودی، آسانسور و سرویس بهداشتی برای افراد دارای معلولیت تمهیدات مناسبی اتخاذ کنند.

احمدرضا عامریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» در خصوص وضعیت مناسب‌سازی تردد در اماکن عمومی و اداری استان گلستان برای معلولان اظهار کرد: در خدمات گرفتن از ادارات دچار مشکل هستیم، دسترس‌پذیری به طبقات اداراتی که آسانسور ندارند برای معلولان سخت است، با توجه به اینکه ساختمان‌های اداری قدیمی است می‌طلبد از طریق بودجه‌های اداری مناسب‌سازی در اولویت قرار بگیرد.

وی افزود: از سال ۹۷ تاکنون روند مناسب‌سازی در سطح استان گلستان و شهر گرگان بهبود پیدا کرده است با همکاری شهرداری و انجمن معلولان توانستیم اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بزنیم.

نماینده معلولان استان گلستان گفت: خیابان‌های سطح شهر به صورت درجه یک، درجه دو برای نابینایان در حال مناسب‌سازی است در پروژه جدید طبق صحبت‌هایی که شده خیابان‌های درجه سه نیز پیاده‌روسازی می‌شوند و در آن‌ها موزائیک ویژه نابینایان کار می‌شود.

عامریان با اشاره به نمونه‌هایی از وضعیت خوب مناسب‌سازی در معابر شهری گرگان ادامه داد: افراد دارای معلولیت به عنوان مثال از دور میدان ناهارخوران تا فلکه ترمینال می‌توانند با کمترین آسیب و بدون هیچ مانعی تردد کنند.  

وی با برشمردن دیگر خدمات شهری برای معلولان گفت: یکصد اتوبوس درون‌شهری در گرگان فعالیت دارند که ۶۰ دستگاه مناسب‌سازی شده و معلولان می‌توانند از آن استفاده کنند، ناوگان حمل و نقل شهری برای تمامی معلولان رایگان است که یک اتفاق خوب و بزرگی برای این قشر محسوب می‌شود.

نماینده معلولان استان گلستان با تاکید بر اینکه یکی از حلقه‌های مفقوده مناسب‌سازی بخش فرهنگ‌سازی است، ابراز کرد: زمانی که از خانه بیرون می‌آئیم این موضوع را بارها برای خودمان تکرار کنیم که حق کسی را تضییع نکنیم، وقتی که عده‌ای خودروی خود را در پیاده‌رو پارک می‌کنند مطمئنا مسیر ویژه نابینایان را مسدود کرده و این حلقه مفقوده باید از طریق فرهنگ‌سازی برطرف شود.

عامریان با اشاره به اینکه گلستان جزو پنج استان برتر در زمینه مناسب‌سازی معلولان است، گفت: قبلا در این زمینه روند خوبی در استان وجود نداشت.

نماینده معلولان استان گلستان از ادارات خواست تا در مناسب‌سازی درب ورودی، آسانسور و سرویس بهداشتی برای افراد دارای معلولیت تمهیدات مناسبی اتخاذ کنند.

عامریان با اشاره به اینکه در خدمات گرفتن از ادارات دچار مشکل هستیم، گفت: دسترس‌پذیری به طبقات اداراتی که آسانسور ندارند برای معلولان سخت است، با توجه به اینکه ساختمان‌های اداری قدیمی است می‌طلبد از طریق بودجه‌های اداری مناسب‌سازی در اولویت قرار بگیرد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.